Om allt och ingenting.

Om livet skulle vara annorlunda skulle livet inte vara som det är nu. Såklart. Och jag vill uppleva det andra också. Det som hade hänt om jag gjorde den ena saken istället för den andra. Eller om jag hade blivit uppfostrad på ett annat sätt. Eller om jag hade varit smartare. Eller dummare. Eller snällare. Vad hade hänt om mina föräldrar bott kvar i täby. Jag hade aldrig träffat de människor jag träffat nu och hela min värld skulle vara annorlunda. Om ens min värld skulle existera. Om mina föräldrar bott kvar i täby hade de kanske inte velat ha ännu ett barn. Jag bara tänker. Och hur. Och vad skulle hända? Jag vill veta det som jag kunde veta, som jag hade möjligheten att veta om allting bara hade varit lite annorlunda.

Kommentarer

Berätta något för mig här:

Vad heter du?
Glöm inte bort mig!

Om du vill kan du skriva din mail-adress här: (Men det är bara jag som kan se den!)

Din blogg heter:

Så vad är det du vill berätta?

Trackback
RSS 2.0